Regina och Dinko

Figurerna är gjorda i super scupley av mig och Mattias.. Jag har gjort båda huvudena, mammas kläder, vissa detaljer på dinkos kläder, dinkos händer och målat båda figurerna. Mattias har gjort mammas armar och händer, Dinkos kropp och kläder.Figurer gjora i super sculpey av mig och Mattias..

I tisdags gjorde jag klart bröllopsfigurerna som Mattias och jag har jobbat med ett bra tag nu. Blev riktigt bra resultat tycker jag:) Mamma blev sig inte riktigt lik, men de är  för att hon ville vara smalare, dumheter!. Men, men..så om hon skulle vara i smalare i verkligheten så skulle hon se ut såhär iaf:P Dinko är iaf sig riktigt lik på huvudet. Kroppen gjorde Mattas som han brukar göra, så den liknar mer honom själv än Dinko. Det sägs ju att man brukar skulptera sig själv, att vissa av ens egna drag alltid kommer med i figurerna, och det kan jag faktist hålla med om när det gäller hans arbete på Dinko! ;)


      
Närbild på huvudet...Närbild på huvudet...Närbild på brudbuketten...



Bild på figurerna bakifrån...

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vilken fin bröllopspresent :)

2009-08-27 @ 18:40:51
Postat av: Sanna

Va fina dom blev! :)

2009-08-28 @ 17:54:22
URL: http://rooozsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0