Bröllopspresent

Mamma och Dinko ska snart gifta sig och jag har tänkt att de ska få skulpturer som liknar dom i bröllopskläder. Tyvärr har jag inte haft så mycket inspiration, började i juni redan, men då lyckades jag bara komma till halva huvudet två gånger innan jag började om. Men nu har jag tagit mig i kragen och tänker göra klart dom den här veckan!

Igår tog jag och Mattias en heldag till att göra så mycket som möjligt på figurerna. Jag gjorde iordning huvudet på ett ungefär för att kunna börja på kroppen, håret och klänningen. Får finslipa ansiktet lite till sen, just nu är det inte så likt mamma, men kände att jag var tvungen å ge mig in på allt annat en stund så jag kunde få tillbaka min lust att slutföra projektet. Jag började även med Dinkos huvud medan Mattias fixade iordning armarna på mamma (armar och händer är de värsta delarna tycker jag:P). Ögonen ville Mattias göra, så jag sparade dom till honom. Det får vara en ögonlös dinko så länge;)

Här är mitt första försök på mammas huvud. Gjorde ganska mycket innan jag blev trött å höll på att ge upp. Upptäckte sen att jag gjort huvudet för litet och började om på ett större..
Första försöket...

Men det andra huvudet blev lite FÖR stort, upptäckte att de skulle gå åt för mycket lera för att bygga kroppen i den propotionen.
Försök två..

Och efter att ha gjort av med all energi på de två första gångera så gjorde jag ett slarvigare huvud och började med resten av delarna. Nu börjar de likna nåt:)
Mamma i bröllopkläder:) ska läggas till händer, klänning ska göras klar och ansiktet ska finslipas.

Dinkos huvud blev jag riktigt nöjd med, fattas bara ögon och ett par öron!
Dinkos huvud, nästan klart..bara ögon som fattas

Fler bilder kommer när de är färdiga sen!


Kommentarer
Postat av: Elin

Fan va duktig du e nina!

2009-08-20 @ 17:44:08
URL: http://dollyblossom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jösses det ser ju Jättebra ut. . Duktig du är!

2009-08-20 @ 17:59:09
Postat av: Jeanette

Det blir kanon fint :)

2009-08-21 @ 07:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0